22 december 2005

Lijstjes


We zijn weer bijna aan het eind van dit jaar en overal zie je weer lijstjes verschijnen van wat men nou de beste film of de beste plaat van het jaar vindt. Ik kijk niet veel film dus daar heb ik geen mening over maar ik luister en koop wel vrij veel muziek. Dus daar heb ik zeker een mening over.

Wat is nou de beste plaat van dit jaar ? Daarover bestaan veel meningen en er verschijnen natuurlijk talloze platen per jaar. Voor mij is de beste plaat van dit jaar van de artiest Markant. Hij heeft dit jaar een album uitgebracht met de titel:
Feedback. Het is een zeer gevarieerde soort van organisch klinkende electronische muziek waar ik eindeloos naar kan luisteren zonder dat het gaat vervelen.

Andere aanraders:

02. Various Artists - 3D Concepts (Toytronic)
03. Infinite Scale - Sound Senser EP (Toytronic)
04. Secede - Tryshasla (Sending Orbs)
05. Monolake - Polygon Cities (Monolake)
06. Funckarma - Elaztiq Bourbon 5 (Sending Orbs)
07. Kammarheit- The Starwheel (Cyclic Law)
08. Thomas Köner - Nuuk (Mille Plateaux)
09. Murcof - Rememberanza (Leaf)
10. Various Artists - Aurora 2 (Merck)

Afknapper van het jaar was toch wel het nieuwe album van the Boards of Canada. Wat een saai klinkende plaat, vergeleken met wat ze vroeger maakten. Al die nummers op dat album klinken hetzelfde. Saai, saai, saai...

Geen opmerkingen: