12 juli 2006

Spelling

We krijgen weer eens een nieuwe spelling. De herziene regels worden officieel op 1 augustus 2006 van kracht. Nou... dit weblog doet daar niet aan mee. Ik kies i.p.v. de spelling uit het Groene Boekje voor de alternatieve witte spelling.

'Een kerkeraad (zonder tussen-n) mag straks weer
pannekoeken (idem) eten, hebben de ontwerpers van de witte spelling besloten. Het heeft de zegen van de landelijke dagbladen Trouw, NRC Handelsblad, en de Volkskrant, de weekbladen Elsevier, Vrij Nederland, HP/De Tijd en De Groene Amsterdammer, de NOS en Planet Internet.'
Zo is te lezen in Trouw.

In navolging van bovenstaande media geldt alhier op dit log dus ook de witte spelling... mij is ook altijd geleerd hoe je iets spelt is niet zo heel erg belangrijk als iedereen maar begrijpt wat je bedoelt en als je het in een tekst maar consequent op dezelfde manier spelt...

1 opmerking:

Anoniem zei

Op mijn lagere school deden ze heel veel aan spelling. Op de middelbare werd gehamerd op juiste spelling. Maar ik ben de weg volledig kwijt. Wat is de juiste spelling? Tegenwoordig schrijf ik wat mijn gevoel zegt wat juist is.