14 februari 2006

Internet Explorer

Internet Explorer (IE) heeft opnieuw last van 'drag and drop-probleem zo lees ik vanochtend op Webwereld. Dat is nou de zoveelste keer dat er een gevaarlijk lek wordt geconstateerd in deze bladeraar. Ik zelf ben tijden geleden al overgestapt op Firefox. Gewoonweg omdat ik IE niet veilig meer vond en de vele vervelende spy- & adware die ongevraagd op m'n PC werd geinstalleerd als ik IE gebruikte.
Ik ben erg tevreden met Firefox en vooral zeer te spreken over de vele extensies die Firefox zoveel meer functionaliteit geeft dan IE.
Zijn er nog mensen die IE gebruiken ?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien is het niet zo verstandig om te melden als iemand IE gebruikt. Ik zal zwijgen...

(-_-)zzZZzz zei

@Jetje: waarom niet ? Binnenkort komt IE7 uit... die ga ik wel uitproberen.

Anoniem zei

kijk maar in je statistieken...dan zie je dat de meeste mensen nog steeds IE gebruiken.

Anoniem zei

Welke browser iemand gebruikt maakt mij niet zoveel uit, maar het is wel een ellende dat alle browsers een net afwijkende html-standaard hanteren.

Het is zelfs zo droevig dat bepaalde htmlpagina's op IE voor de mac er anders uitzien dan IE voor de pc en dan heb ik het nog niet over de verschillende versies welke nog volop gebruikt worden, van IE, Safari, en Firefox en daar bovenop alle steeds vernieuwende beveiligingsmaatregelen en achterlijke addware popups.

We gaan weer dezelfde richting op als 5-6 jaar geleden, toen maakten we van elke website naast een IE-versie ook een netscape-versie.

:-(