08 maart 2006

Uitslag

Links heeft gewonnen en de PvdA is nu zelfs de grootste partij in Den Haag. Een stad waar de VVD de laatste jaren toch altijd de grootste was.

Heel erg onverwacht is deze uitslag van de verkiezingen natuurlijk niet. Veel mensen stemmen lokaal hetzelfde als landelijk en gezien de impopulaire maatregelen van onze regering is het niet vreemd dat links zoveel gewonnen heeft.

Maar is het ook verdiend ? Hmmm.... nou eigenlijk niet, vind ik persoonlijk, voor een partij als de PvdA. Die partij voert landelijk eigenlijk nauwelijks echte oppositie tegen de regering. Nou hoeven ze dat feitelijk ook niet echt natuurlijk met een kabinet dat niet populair is maar ik vind dat ze niet echt laten zien waar ze voor staan. De winst voor de SP is wel verdiend denk ik. Zij zijn altijd vrij duidelijk in wat ze willen, niet dat ik het vaak met hen eens ben overigens en ik verwacht ook niet dat ze volgend jaar zoveel gaan winnen zoals ze dat nu lokaal hebben gedaan.

Overigens is er wel een pluspunt aan deze verkiezingen: Leefbaar Den Haag is namelijk volledig weggevaagd en dat werd hoog tijd. Die partij is/was echt een lachertje en ondanks de naam niet te vergelijken met een partij als Leefbaar Rotterdam... dus ik ben opgetogen over hun vertrek.

Geen opmerkingen: