06 april 2006

Reizend circus

"EP blijft verhuizen", zo lees ik in de Sp!ts vanochtend. Het Europees Parlement vergadert eens in de maand, vier dagen in Straatsburg. Een aantal aanvullende vergaderingen vinden plaats in Brussel. Daar vinden ook alle vergaderingen van de parlementaire commissies plaats waarin stemmingen worden voorbereid.

Bij een stemming bleek gisteren weer geen meerderheid om de verplaatsingen aan de orde te stellen. Vooral de Fransen blijken gehecht aan de vergaderzaal in Straatsburg.

Kijk dit begrijp ik dus echt niet. Ik ben niet echt een tegenstander van een Europees parlement of een groot Europa. Ik heb vorig jaar zelfs JA gezegd tegen Europa. Maar dit soort van absurdistische maandelijkse verhuizingen vind ik een grote verspilling van tijd en geld... het is ronduit belachelijk.

Geen opmerkingen: