29 mei 2006

Ergernissen

Sinds ik verhuisd ben reis ik met het openbaar vervoer. De tram om precies te zijn. Ik heb een abonnement van m'n werkgever gekregen en ik zit nu dagelijks in de tram. En met dat dagelijkse gereis neemt ook de irritatie toe. Trams die niet op tijd rijden, trams die niet rijden door stroomstoringen, trams die net voor je neus wegrijden en meer van dat soort van dingen.

Vorige week was het helemaal raak. De tram waar ik inzat stopte achter een al stilstaande tram. De bestuurder zei iets maar dat kon ik niet goed verstaan omdat ik m'n iPod op had. Maar de tram reed niet verder en er stapten ook al een groot aantal mensen uit. Ik dus ook maar uitstappen en kijken wat er aan de hand was. En wat bleek ? In de tram voor ons was een zwartrijder gepakt en die wilde blijkbaar niet meewerken en dus hadden ze de tram maar helemaal stilgezet en de politie gebeld. Voor een zwartrijder leggen ze dus gewoon het hele tramverkeer op een traject plat.

Gelukkig was de politie er na enige minuten wachten en gingen we weer verder maar het voorspelt niet veel goeds voor wat nog gaat komen ? Ik bedoel ik reis amper een maand met de tram en ben het nu bij tijd en wijlen al flink zat... Misschien moet ik maar een fiets kopen ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"Voor een zwartrijder leggen ze dus gewoon het hele tramverkeer op een traject plat. "

Dan weet je wat je moet doen om te voorkomen dat je door zoiets niet op tijd komt waar je moet zijn. Aanspreken als je ziet dat iemand zwartrijdt

Anoniem zei

Als ze zelf de zwartrijder uit de tram zetten, dan hebben ze een proces aan hun broek. Dergelijke types hebben vaak een fluwelen huidje en erg veel last van een zeer lage pijngrens. Dat proces is in een gunstig geval. Als het tegen zit, mag de controleur een mes uit zijn lijf peuteren. Ik kan me voorstellen dat ze dan toch echt liever wachten op de politie.