21 september 2006

Anoniem

"Gratis browser maakt internetter volledig anoniem": zo is vandaag te lezen op Webwereld. Ik heb die browser, een aangepaste versie van Firefox genaamd: Torpark, zo-even geinstalleerd op m'n iPod en voorzichtig even uitgeprobeerd.
Het werkt... dwz ik kan bijvoorbeeld, ondanks dat ik al gestemd heb, weer stemmen voor het mooiste hoedje...hmmm, het werkt alleen wel een beetje heel erg traag. En in hoeverre ben je nou echt anoniem vraag ik me af...

Aha... Webwereld zegt verder: "De browser maakt gebruik van versleutelde dataverkeer dat wordt verzonden via The Onion Router (TOR), een wereldwijd netwerk van servers. Het enige nadeel van Torpark is dat het browsen hierdoor iets langer duurt dan met de 'gewone browser'." Nou dat "iets langer" kun je gerust een understatement noemen.
" Overigens benadrukken de makers van de browser dat alleen de verbinding anoniem is."

1 opmerking:

CHIC-HANDSOME zei

just a good life