08 september 2006

Waar was jij ?

Ik weet nog precies waar ik was. Het was vroeg in de middag en ik zat op m'n werk. Een collega vertelde dat er een bericht op internet was dat er een vliegtuig (waarschijnlijk een sportvliegtuigje) was gebotst tegen een gebouw in New York...

We dachten aanvankelijk aan een ongeluk... tot er een bericht kwam dat er weer een vliegtuig was gebotst en nog even later waren er ook berichten van een vliegtuig op Washington. Dat kon geen ongeluk zijn maar de grote nieuwssites zoals die van CNN waren inmiddels onbereikbaar geworden dus erg veel nieuws over wat er nou precies was gebeurd was er niet op internet te lezen...

Tot ik 's-middag's laat thuis kwam van m'n werk en op tv de beelden zag van de instortende torens van het World Trade Center in New York had ik geen echte notie van de omvang van wat er echt gaande was op die dag...

Gelukkig is er veel van wat er op internet is verschenen over en/op deze dag gearchiveerd op o.a.: http://www.911digitalarchive.org/

Waar was jij op 11 september 2001 ?

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zat thuis met open mond en vol verbazing te kijken naar CNN. Ik zat me af te vragen hoe iemand een ander zoveel leed kan aandoen. Hoe je zo'n daad kon bedenken.