07 september 2006

Gestopt

Na zo'n twee jaar geleden volledig te zijn gestopt met roken ben ik nu ook gestopt met drinken. Gestopt met het drinken van alcohol bedoel ik dan natuurlijk ;-)
Ik heb jarenlang dagelijks whiskey en sporadisch soms ook bier gedronken. Heel geleidelijk ben ik in de loop der jaren steeds meer gaan drinken. Je lichaam went aan de alcohol en je drinkt op een gegeven moment steeds meer en steeds meer.

De laatste tijd dronk ik wel heel erg veel. Ik dronk bijvoorbeeld op een avond zo een hele fles whiskey leeg en wist ik vervolgens de volgende dag eigenlijk niet meer hoe ik dat gedaan had... en ook niet meer wat ik verder nog gedaan had overigens. Ik had, zeg maar, totaal geen controle meer over m'n drinkgedrag en dat lijkt griezelig veel op een alcoholverslaving... en vooral het feit dat je niet meer weet wat je doet is nogal beangstigend.

En ik ben nu dus verslaafd gestopt... Even helemaal afkicken om over een poos eens te kijken of ik toch in lichte hoeveelheden zo af en toe wat kan drinken. Volgens sommigen kan dat niet en is het met een alcoholverslaving net zoals met roken. Bij een nictoticeverslaving geldt: je rookt of je rookt niet, een tussenweg is er niet. Ik weet niet of dat met alcohol ook zo is. Maar dat gaan we uitproberen... voorlopig in ieder geval even helemaal geen drank...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Moedig en verstandig besluit! Succes.

Anoniem zei

een wijs besluit. Ik heb gisteren hetzelfde besloten. Ik ben het echt helemaal spuugzat om zoveel te zuipen! Weet jij misschien nog enkele internetformus waar mensen zoals wij wat steun kunnen vinden?

(-_-)zzZZzz zei

Nieuwsgroep: nl.support.alcoholisme http://groups.google.com/group/nl.support.alcoholisme

Alleen daar gebeurt weinig meer. Het archief bevat wel veel wetenswaardige informatie over stoppen met drinken...